Hans Aarsman begon in 1980 als fotojournalist. In 1988 kocht hij een camper en trok een jaar lang door Nederland. In 1989 kwam Hollandse Taferelen uit, met foto’s en notities van zijn reis. Eenmaal terug in Amsterdam, zijn geboortestad, schreef en fotografeerde hij Aarsmans Amsterdam, 1993. In 1994 stopte hij met fotograferen, hij verkocht zijn camera’s en begon te schrijven. Hij bracht een roman uit en diverse theaterstukken. Nu schrijft hij wekelijks over fotografie in de rubriek De Aarsman Collection in de donderdagse kunstbijlage van de Volkskrant. Ook op www.photoq.nl schrijft hij over fotografie. Met Claudie de Cleen, Hans van der Meer, Erik Kessels and Julian Germain maakt hij Useful Photography, het blad voor fotografie zonder pretenties. Hij schijnt tegenwoordig weer in het bezit van een camera te zijn.
Toneelwerk:
Tellen Tot Tien 2014
Aarsman Projectie 2012
Boeman 2007
Niemand kan het Exiles 2006
Zeg het maar. Of heb je liever dat wij het zeggen? Het Net 2004
Ruis Het Net,Kaaitheater 2001
De Wijze van Zaal 7 Vooruit, Laagland 1995
-
Hans Aarsman
Niemand kan het – Iedereen kan het
'Sufferds, dat zijn we. Hoogstens in staat een fractie van de wereld om ons heen te zien. Aarsman is door zijn lezingen en bijdragen in de Volkskrant in staat iemand die ziende blind is weer te leren kijken. Sinds 1996 geeft hij die zienswijze ook op toneel gestalte.'
De eerste 50 exemplaren van deze uitgave waren voorzien van een door de schrijver zelf ontworpen en gedrukte omslag in kleine oplage. De tekst op het omslag is handmatig beschreven aan de binnenzijde van het drukvel, op een litho steen met inkt. Gemaakt in samenwerking met het Grafisch Werkcentrum Amsterdam.
Let op: de uitgave met origineel stofomslag is niet meer verkrijgbaar. Deze uitgave is voorzien van een facsimilé omslag van het originele omslagontwerp.
**uitgegeven binnen De Witte Reeks**
opvoergegevens: Exiles vzw
-